Poslední díl zimní edice je tady s tématem „PROBLÉMY V KOMUNIKACI, KRITIKA, POMLUVY„
… v mezilidských vztazích jsou zatím stále běžné. Zažíváme je v osobním životě, v práci, ve škole i v jiných prostředích.
Tyto problémy mají různé příčiny a vedou k různým negativním důsledkům, jako jsou hádky, nedorozumění,
zraněné city, ztráta důvěry
a v krajních případech i rozpad vztahů,
ztráta zaměstnání,
izolace, osamělost,
deprese, úzkosti,
užívání návykových látek
nebo sebepoškozování.
zraněné city, ztráta důvěry
a v krajních případech i rozpad vztahů,
ztráta zaměstnání,
izolace, osamělost,
deprese, úzkosti,
užívání návykových látek
nebo sebepoškozování.





Tak pojďme na zjišťování..






https://forms.gle/wRcEnktB4ySBFkfs6

Sdílet, inspirovat a povzbudit se navzájem, vnést více laskavosti a respektu do běžných situací, díky našim vlastním zkušenostem a příkladům.. o čem přesně to bude?

* Nejasné nebo nejednoznačné vyjadřování
* Neaktivní naslouchání
* Nedostatek empatie
* Rozdílné komunikační styly
* Emocionální bariéry (hněv, strach, smutek frustrace, nesmělost..)

* Může být konstruktivní, pokud je zaměřena na zlepšení a je podávána s respektem a ohleduplností.
* Destruktivní kritika je naopak útočná, ponižující a zaměřená na osobu, nikoli na její chování nebo výkon.



Jít příkladem je ten nejlepší, nejefektivnější a nejzaručenější způsob.


Těším se na naše další setkání!
Monika
Monika

* Komunikuji s laskavostí a respektem
* Komunikuji jako bych promlouval/a sám/sama k sobě
* Komunikuji otevřeně a upřímně
* Čím méně metafor a „omáček“ užívám, tím jasnější je komunikace
* Snažím se pochopit pohled druhého
* Snažím se druhé nehodnotit, jsou jací jsou
* Kritiku podávám konstruktivně (pokud je kritika vůbec potřeba)
* Chválím i maličkosti, malé krůčky
* Nejsem ironický/á
* Momenty afektu, rozčílení prodýchávám, mlčím
* Nereaguji na pomluvy
* Nezúčastňuji se pomlouvání
* Nebojím se vyhledat pomoc
* .. a mnoho dalších
