Poslední díl zimní edice je tady s tématem PROBLÉMY V KOMUNIKACI, KRITIKA, POMLUVY
… v mezilidských vztazích jsou zatím stále běžné. Zažíváme je v osobním životě, v práci, ve škole i v jiných prostředích.
 
Tyto problémy mají různé příčiny a vedou k různým negativním důsledkům, jako jsou hádky, nedorozumění,
zraněné city, ztráta důvěry
a v krajních případech i rozpad vztahů,
ztráta zaměstnání,
izolace, osamělost,
deprese, úzkosti,
užívání návykových látek
nebo sebepoškozování.
 
🔹Jak moc věnujete pozornost tomu, co říkají druzí?
🔹 Umíte komunikovat i svoje potřeby?
🔹 Hodnotíte a posuzujete často sebe a nebo druhé?
🔹 Umíte naslouchat?
🔹 Jste introvert nebo extrovert nebo ambivert?
 
Tak pojďme na zjišťování..
📍 Kdy: čtvrtek 27. 2. od 18.00 hod.
📍 Jak dlouho: 1.5 hodiny
📍 Kde: online Zoom
📍 Za kolik: 150 Kč/os.
📍 Počet účastníků omezen.
📍 Rezervaci místa můžete provést výběrem tématu a přihlášením ve formuláři zde:
https://forms.gle/wRcEnktB4ySBFkfs6
 
🔹 Proč na setkání přijít?
Sdílet, inspirovat a povzbudit se navzájem, vnést více laskavosti a respektu do běžných situací, díky našim vlastním zkušenostem a příkladům.. o čem přesně to bude?
 
❗ Problémy v komunikaci mohou vznikat z různých důvodů, například:
* Nejasné nebo nejednoznačné vyjadřování
* Neaktivní naslouchání
* Nedostatek empatie
* Rozdílné komunikační styly
* Emocionální bariéry (hněv, strach, smutek frustrace, nesmělost..)
 
❗ Kritika je hodnocení něčího jednání, výkonu nebo vlastností.
* Může být konstruktivní, pokud je zaměřena na zlepšení a je podávána s respektem a ohleduplností.
* Destruktivní kritika je naopak útočná, ponižující a zaměřená na osobu, nikoli na její chování nebo výkon.
 
❗ Pomluvy jsou nepravdivé nebo zkreslené informace, které jsou šířeny s cílem poškodit něčí pověst. Zpravidla jsou velmi zraňující a mohou mít vážné následky pro osobu, která je jejich terčem.
 
✅ Tak neváhejte, udělejte krok a přidejte se k nám na setkání, které je příležitostí k zamyšlení, sdílení a inspiraci jak být spokojený i v těch úplně obyčejných, každodenních situacích, které v nás vyvolávají negativní emoce a napětí.
 
❣️ Objevujeme obyčejnsky dostupné a možné cesty, jak osobně zlepšit naši komunikaci, vztahy a celkovou atmosféru (nejen) kolem nás. A to vše jen díky změně v nás.
Jít příkladem je ten nejlepší, nejefektivnější a nejzaručenější způsob.
 
🍀 Nemůžeme změnit svět, ale můžeme změnit sebe, což změní svět 🌍
Těším se na naše další setkání!
Monika
 
✨ Stručně pár příkladů jak můžeme každý z nás osobně pomoci zmenšovat problémy v komunikaci, kritiku a pomluvy:
* Komunikuji s laskavostí a respektem
* Komunikuji jako bych promlouval/a sám/sama k sobě
* Komunikuji otevřeně a upřímně
* Čím méně metafor a „omáček“ užívám, tím jasnější je komunikace
* Snažím se pochopit pohled druhého
* Snažím se druhé nehodnotit, jsou jací jsou
* Kritiku podávám konstruktivně (pokud je kritika vůbec potřeba)
* Chválím i maličkosti, malé krůčky
* Nejsem ironický/á
* Momenty afektu, rozčílení prodýchávám, mlčím
* Nereaguji na pomluvy
* Nezúčastňuji se pomlouvání
* Nebojím se vyhledat pomoc
* .. a mnoho dalších
 
Ověřeno MonsterInsights